human evolution
May 21, 2012, 12:09:35 AM
  Home Login Register   *
Terug naar de website
Welcome, Guest. Please login or register.
May 21, 2012, 12:09:35 AM

Login with username, password and session length
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Hoever mogen we gaan..  (Read 2606 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Amanda__

Aantal keren bedankt: 1

View Profile
« on: May 13, 2008, 02:03:52 PM »

ik weet niet of dit hier goed staat.

ik heb het boek: Natuur van de Mensen doorgenomen en ik vond het een erg interessant boek , maar het heeft mij toch aan het denken gezet...

In hoeverre moeten wij doorgaan met onderzoek te doen naar ons zelf en hoe we in elkaar steken?
Wanneer brengen we onszelf en onze eigen ontwikkeling in gevaar.
Ik bedoel, we zijn al zover dat we al van te voren kunnen kijken wanneer een foetus een 'enge' ziekte heeft, in hoeverre, door ons onderzoek, mogen we dan beslissen om het te laten uitgroeien tot een mens of niet?
En als we nu niet te ver gaan, dadelijk kunnen we misschien zelfs wel beslissen wat voor 'soort' kinderen we willen, met welk DNA etc..(in de hele verre toekomst).

Ik vraag mij dus af, hoe ver mag je gaan in de zoektocht naar 'de mens'.

Flowke

Aantal keren bedankt: 3

View Profile
« Reply #1 on: May 19, 2008, 07:10:20 PM »

Ik heb het boek ook bijna uit en ik begin ook steeds meer te denken over het feit dat we de mens aan het uitpluizen zijn. Ik ben van mening dat we maar eens moeten stoppen met het proberen te klonen van mensen en bestuderen van foetussen. Onderzoek vind ik goed en ook heel verhelderend, maar ik vind dat we bij het 'kiezen van een foetus' echt te ver gaan. Je moet niet kunnen beslissen of je een kind met blond haar of met bruin haar wilt. En dat gebeurt in de toekomst wel als we nu al beginnen met het kiezen van een gezond kind of een niet-geheel-gezond kind.
Nicky Annard

Aantal keren bedankt: 1

View Profile
« Reply #2 on: May 21, 2008, 09:03:49 PM »

Indd ik ben het eens met het stoppen van klonen, hoeveel onderzoeken zijn er nu wel niet gedaan en hoe blij reageren de mensen wel niet als het gelukt is? Nou ik ben er niet zo blij mee want alle dingen die er miss gaan worden niet naar buiten gebracht en dr gaat veel mis! Anders waren niet al die films uitgekomen! Bijv van arnold schwarzenegger en zijn kloon... beetje fictief maar oke tis een voorbeeld! OOh wat geweldig zo'n evil kloon.. het wijst er steeds vaker op dat met ook deze klonen vaak iets mis is!

De natuur mag niet meer zijn gang gaan, overal zijn pillen of andere dingen voor!
Kristel J en Nicky M

Aantal keren bedankt: 0

View Profile
« Reply #3 on: May 28, 2008, 11:51:10 AM »

Ook wij staan niet achter klonen.
Voortplanting is een natuurlijk proces en dit mag niet door de wetenschap verstoord worden.
Het is wonderbaarlijk hoe 'moeder natuur' ons geschapen heeft en ons de mogelijkheid geeft om voortplanting mogelijk te maken.
Een mens klonen maakt het wonder van de mens kapot.

Komt ooit de mogelijkheid om te bepalen wie een jongetje of meisje wilt, blond of donker haar, mooi of lelijk, slim???

Wij staan achter het feit dat de mogelijkheid er is, om het leven van een foetus met een erfelijke aandoening te beeindigen. Dit is voor ouders en kind te beschermen en natuurlijk heeft iedereen hier zijn keus in.

Of is ook dit een stukje natuur waar we niet aan mogen komen??? Huh
Pages: [1]
  Print  

Jump to: